Saturday, April 30, 2016
Saturday, January 02, 2016
Tokyo - Japan
Begin oktober gingen we een weekje naar Tokyo om Lorena's verjaardag te vieren.
Lorena was al een paar jaar geleden geweest en wilde altijd nog een keer terug om Japan ook aan mij te laten zien.
In Japan hadden we afgesproken met mijn collega Nagi (zie de Alaska-reis) en zijn vriendin Alba.
Nagi is half Japans en kon ons daarom alle speciale plekjes van Tokyo laten zien.
We verbleven bij de neef van Nagi in een rustige wijk van Tokyo.
De eerste dagen verkenden we de verschillende wijken van Japan:
Akihabara
Odaiba
Ueno
en Shibuya.
Op Lorena's verjaardag gingen we een dagje met de trein naar Hakone.
Hakone is een klein dorpje ten zuiden van Tokyo.
In Hakone kan je prachtige wandelen en een boottocht over het meer maken.
Het hoogtepunt van Hakone is echter de Fuji-vulkaan die je vanaf het meer kan zien liggen.
Sunday, November 08, 2015
Myanmar - Inle Lake
Vanuit Bagan vlogen we naar Nyaung Shwe.
Nyaung Shwe is een dorpje vlak bij Inle Lake
waar de tijd lijkt te hebben stil gestaan.
Ook hier bleven we weer drie dagen zodat we overal rustig de tijd voor konden nemen.
Beer stond wederom in het middelpunt van de belangstelling. Iedereen wilde met hem knuffelen of met hem op de foto.
Het was een prachtige tocht langs een drijvende markt
dwars door een drijvend dorp en vele vissers die nog op de traditionele manier vissen.
Na Nyaung Shwe bleven we nog een dagje in Yangon voordat we weer terug naar Singapore vlogen.
Het was een prachtige reis die we niet snel zullen vergeten, voornamelijk omdat Myanmar nog bijna onaangetast is door toerisme.
Myanmar - Bagan
Na een kleine anderhalf uur vliegen kwamen we aan in het magische Bagan.
Bagan staat voornamelijk bekend om zijn vele tempels
waar er ruim 2000 van staan.
De één nog indrukwekkender dan de ander.
We verbleven drie dagen in Bagan om op ons gemak de tempels en de omgeving te kunnen verkennen.
De laatste dag gingen we om de beurt naar Mount Popa (ongeveer 50 kilometer van Bagan).
Mount Popa is een klein dorpje met als hoog(s)te punt een oud klooster op de top van een berg.
Om bij het klooster te komen moet je op je bloten voeten 777 treden vol met apenpoep beklimmen.
Volgende stop Inle Lake!
Myanmar - Yangon
In April maakten we onze tweede reis. Omdat we meer avontuur en cultuur wilden besloten we naar Myanmar (Burma) te gaan.
We begonnen onze reis in Yangon waar we de volgende ochtend direct de enorme Shwedagon Paya pagoda bezochten.
Myanmar is nog niet zolang toegankelijk voor toeristen en dat merk je direct aan het beperkte aantal toeristen. Zelfs bij de wereldberoemde Pagoda kwamen we bijna alleen maar lokale mensen tegen.
Ons hotel lag in het koloniale stadscentrum midden in het chaotische Chinatown
met eindeloos veel voedselkraampjes en eettentjes.
Na twee dagen lieten we de stad achter ons en namen we het vliegtuig naar Bagan.
Subscribe to:
Posts (Atom)










