Tuesday, November 21, 2006

Zo daar ben ik dan. Na een lange, maar probleemloze reis ben ik aangekomen in Mexico City. gelukkig had ik een fijne kamer, waardoor ik mijn jatlag gelijk weg kon slapen.
Mexico is een enorme stad, maar met 25 miljoen inwoners is het toch enorm druk. Dat merk je niet alleen aan de massa's mensen op straat, maar vooral aan de vervuiling. Alhoewel je hier niet blauw staat van de smok, stinkt het hier verschikkelijk. Na een middag door de stad wandelen, merk je al direct dat je zwaarder begint te aandemen en je ogen beginnen te branden van al die uitlaatgassen.
Verder is het een gewelige, levendige stad. De mexicanen leven echt op straat. Overal vind je kraampjes met de meest uiteenlopende troep, of tref je straat muzikanten aan. Het weer is prima ik denk dat het hier ongeveer een graat of 20 is, niet heel warm maar met een trui is goed uit te houden.
Zal vandaag en morgen eens gaan uitzoeken waar mijn reis vanaf nu naar toe zal gaan. Mexico City is een mooie stad, maar naar mijn idee niet een plek om lang te blijven. Ik houd jullie op de hoogte.

No comments: