Thursday, December 14, 2006

Tikal Ruins in Guatemala





Na 3 weken door Mexico gereist te hebben, ben ik nu beland in Guatemala. Zodra je de grens over rijd merk je gelijk het verschil. Guatemala is een stuk armer, wat je merkt aan de wegen (die er soms niet zijn) en de huizen (die vaak bestaan uit een paar planken. Maar de natuur in Guatemala is vele malen mooier dan Mexico. Het is hier veel gevarieerder, groener, heuvel achtiger en overal steken er enorme vulkanen uit het landschap. Ook de mensen zijn veel vriendelijker en begroeten je overal op straat (terwijl de mesxicanen je grotendeels negeren). De eerste dagen in Guatemala heb ik doorgebracht in Flores, een klein oud stadje midden op een eiland. In het hostel heb ik veel geweldige mensen ontmoet. Allan uit Australie, Pedro uit Portugal, Chuck de meest stereotype Amerikaan, Vera uit Duitsland en Spagetti uit Italie. Vanuit Flores heb ik met hun de tempels van Tikal bezocht. Erg mooi, maar ik ben de tempels inmiddels een beetje zat waardoor ik samen met Allen, Pedro en Chuck de volgende dag besloot verder te reizen naar het paradijs in Languin.

1 comment:

Marnix said...

yo Edje,

Ik zie dat je al weer een hoop hebt meegemaakt. Blijf maar lekker mooie plaatjes schieten, ziet er retemooi uit. Take care & have fun!

grtz Marnix

p.s.: leuk, die 'cleavage' achter die roze bh