Sunday, May 10, 2015

De verhuizing naar Singapore



Op 30 december, een kleine week na onze bruiloft, vertrokken we met al onze spullen vanuit Dublin naar Singapore.


De eerste maand verbleven we in een gezellige Arabische wijk vlak bij mijn werk.


Gelukkig had ik nog een weekje vrij voordat ik aan het werk moest zodat we rustig de stad konden verkennen.


We gingen als eerste even langs op mijn nieuwe werkplek om alle collega's alvast te ontmoeten.


Het LinkedIn kantoor (bij de pijl) met uitzicht over de Marina Bay.


De rest van de week waren we vooral druk met het regelen van al het papierwerk en de zoektocht naar een nieuw apartement.


In de tussentijd moest ik ook nog voor werk een week naar Los Angeles.


Los Angeles is een geweldige stad en het was leuk om al mijn collega's uit Dublin te zien.


Ondanks dat we maar kort in L.A. waren, hadden we genoeg tijd om de stad te verkennen en Venice Beach te bezoeken.


Op de dag dat ik terug kwam in Singapore kregen we de sleutel van ons nieuwe huisje en gingen we op zoek naar nieuwe meubels.


Gelukkig hoefden we niet te klussen en werden alle meubels voor ons in elkaar gezet waardoor ik voldoende tijd had om van mijn jetlag bij te komen.


En dit is hem dan, ons nieuwe huisje op Dunman Road in East Coast Singapore:


De eerste weken was het erg wennen om weer in een nieuw land te wonen, maar langzaam leren we gezellige mensen kennen.


En omdat het altijd lekker weer is kan je elke dag buiten eten.


Nog geen week in ons nieuwe huis kregen we onverwacht bezoek van Robbie uit Australie.


Robbie bleef een aantal dagen om het Chinees Nieuwjaar in Singapore te kunnen vieren. 


Chinees Nieuwjaar in China Town


Robbie was nog niet weg of Jurre uit Nederland stond alweer voor de deur.


Heel leuk om je vrienden te kunnen rondleiden in Singapore en om na het werk lekker biertjes op het strand te kunnen drinken.


Een aantal weken later kwam mijn vader langs om mijn verjaardag in Singapore te vieren.


Het was een erg gezellige week met onder andere een bezoek aan de dierentuin.


Natuurlijk werd Beer ook verwend door opa. Hij kreeg zijn eigen fietshelm zodat hij voortaan met ons mee kan op de fiets.


Inmiddels wonen we alweer een aantal maanden in Singapore en genieten we nog steeds volop van dit prachtige land.

No comments: