Tuesday, September 13, 2005

De tempels van Angkor

Zo dit was alweer mijn laatste dag in Cambodja en dat was niet echt de beste van mijn trip. Het begon al vroeg in de ochtend, na enkele uren slaap vertrok ik met de taxi naar de tempels van Angkor (tempels van Tomb Raider). Met de chauffeur had ik afgesproken dat hij mij voor 10 dollar (veel geld hier) de hele dag zou rondrijden zodat ik ongeveer 15 tempels kon zien. Toen we halverwege waren wilde hij echter niet meer verder rijden tenzij ik 10 dollar extra betaalde. Dus na een tijdje flinke ruzie ben ik uitgestapt omdat ik dat niet wilde doen. Gevolg was dat ik uiteindelijk maar 4 tempels had gezien en achterbleef in de stromende regen (de tempels waren overigens wel enorm indrukwekkend). Lopend ben ik toen maar naar de grootste tempel gegaan (angkor droit) en die was echt meer dan geweldig, uren kon je door de tempel slenteren en genieten van al de details in het enorme gebouw. Bij overmaat van ramp begaf mijn camera het ook nog en tijdens het maken verpeste ik drie val mijn films waardoor ik nu helemaal geen foto's van Cambodja meer heb. Maar ja, de indrukken van de tempels maakte de dag tenminste nog wel redelijk goed. Jammer genoeg vertrekt morgen ochtend mijn bus alweer richting Bangkok (Thailand) en al hoewel de eerste dagen mijn indruk van Cambodja niet zo goed was, zal ik dit land toch gaan missen. Het land is (ondanks de enorme regenval) erg mooi en de mensen bleken achteraf echt super vriendelijk (ik heb in zon korte tijd nog nooit zoveel vrienden gemaakt) en hoewel ik maar 5 dagen in Cambodja ben geweest heb ik het gevoel dat ik hier een maand heb gezeten. Gemiddeld heb ik per dag ongeveer 20 uur buiten mijn bed doorgemaakt dus ik ben stiekem ook wel blij dat ik morgen tot rust kan komen tijdens de lange busrit richting het zonnige Thailand.

No comments: