Friday, March 02, 2007

El Salvador

Playa El Tunco in El SalvadorSteven, Jelva and Wim
Crossing the border to Nicaragua
Hallo allemaal iedereen nogmaals bedankt voor alle mailtjes. Ik ben nog steeds veilig en ongedeerd. Inmiddels verblijf ik in de stad Leon in het noorden van Nicaragua. Na een week aan het strand van El Tunco (El Salvador) geluierd en gesurft te hebben moest ik toch echt verder naar het zuiden, want vrijdag moet ik al helemaal in Costa Rica zijn om Sarah van het vliegtuig te halen. El Salvador was echt een geweldig land. De mensen zijn ongelovelijk vriendelijk omdat er niet al te veel touristen komen.
Veel toeristen vermijden El Salvador omdat het bekent staat als gevaarlijkste land in Centraal Amerika door de net geeindigde burger oorlog en de vele criminele straat bendes. Het enige waar je als toerist hier echter last van hebt is de enorme warmte. Overdag is het rond de 40 graden en s'avonds is het ongeveer 35 wat slapen bijna onmogelijk maakt. En dan te bedenken dat de komende maand de warmste van het jaar gaat worden.
Morgen vroeg vertrek ik met het busje naar Costa Rica, waarna ik volgende week samen met Sarah meer van Nicaragua rond zal kijken.

No comments: