Wednesday, February 21, 2007

Honduras - Copan Ruinas

Ruines of Copan Stone for human sacrificesNa een zware reis was ik gisteren ochtend aangekomen in Copan (Honduras). De grens overgang ging erg gemakkelijk en zonder problemen vond ik en heerlijk mandje om bij te slapen. Ondanks dat het verschil tussen Honduras en Guatemala minder groot is dan tussen Guatemala en Mexico of Guatemala en Belize, merk je toch een groot verschil. Honduras (in iedergeval Copan) is een stuk schoner en georganiseerder en ook de mensen zijn rustiger en gemoedelijker. Vanochtend heb ik de Maya Ruines bezocht. De Ruines van Copan zijn de meeste gedetaileerde Ruines in Centraal Amerika en dankzij de inscripties die hier aangetroffen zijn wisten archeologen het Maya script te ontcijferen. Omdat Copan erg klein is en er naast de ruines niet veel te beleven is, reis ik morgen verder af naar het oude koloniale stadje Gracias.
Hasta Luego mis Amigos

2 comments:

Anonymous said...

Lieve Edwin,

Het is leuk om te lezen en te horen dat je veel mee maakt; de foto's zijn ook prachtig. Ik ben trots op je. Met mij gaat het goed, nog steeds erg druk, maar gelukkig met een hoop leuke dingen. Ik wens je nog veel plezier op je grote reis.

Liefs en een knuffel,

Mama

Unknown said...

Ik ken niemand die zich zo laat leiden door de omgeving waarin hij zich bevindt. Ga zo door, het skaten kan nog wel even wachten toch?
groeten
jochem