Sunday, April 22, 2012

Het vertrek uit Nederland


Wat is het opeens snel gegaan… Van een collega hoorde ik een paar maanden geleden dat hij ging emigreren naar Ierland.  Hij had een baan aangeboden gekregen bij Linkedin en vertrok binnen een paar weken naar Dublin. Dat wil ik ook wel, zei ik met mijn grote mond, en nu nog geen drie maanden later staan we opeens in Dublin.
Wat allemaal begon met een spannend idee is opeens werkelijkheid. De afgelopen weken zijn we druk in de weer geweest om alles in Nederland te regelen om te kunnen emigreren. We hebben ons huis opzegd, ontslag genomen, het nodige papierwerk moeten regelen, afstand gedaan van veel van onze spullen, maar het moeilijkste was toch wel het afscheid nemen van vrienden en familie. Ierland is dan misschien helemaal niet zo ver weg, maar met je vrienden spontaan een biertje drinken of op de koffie bij je ouders wordt toch wat lastiger als je daarvoor eerst op het vliegtuig moet stappen.
Door al die drukte hebben we eigenlijk nooit goed nagedacht over wat ons in Dublin te wachten stond en terwijl we het vliegveld achter ons laten, word ik opeens overvallen door de gedachte dat verhuizen naar Ierland misschien toch niet het meest verstandige idee was. 


Zodra we met de taxi Dublin binnen rijden verdwijnt deze gedachte echter direct en geniet ik van het feit dat de komende maanden ons leven zal bestaan uit avontuur. We worden door de taxi afgezet bij ons hotel/appartement, waar we de komende twee weken op kosten van Linkedin zullen verblijven. Het is een heerlijk gevoel dat we niet meer afscheid hoeven te nemen, maar eindelijk kunnen beginnen aan iets nieuws. We hebben nog niet veel van Dublin kunnen zien, maar de kleine rondleiding met de taxi zag er veelbelovend uit.

No comments: