Friday, April 06, 2007

Sailing to Colombia

Na bijna 4 weken samen met Sarah gereisd te hebben was het weer tijd om alleen verder te gaan. Op het begin wel een beetje vreemd, maar al snel leerde ik drie geweldige mensen kennen opweg naar Panama. Na een reis van ongeveer 20 uur kwam ik uitgeput aan in het hypermoderne Panama City. Zodra ik aankwam in het hostel ontmoete ik veel mensen met wie ik eerder op de reis ben rondgetrokken.
Na de eerste dag het enorme Panama kanaal bezocht te hebben, ben ik samen met Jan uit Duitsland (zie de kerst foto´s in San Pedro) op zoek gegaan naar een boot die ons naar Colombia kon brengen. Dit was nog geen makkelijke opgaven want veel van de mensen die ons een lift aanboden bleken oplichters te zijn of alleen richting Colombia te gaan om enkele zakken feestpoeder op te halen. Uiteindelijk kwamen we in contact met de eigenaar van een enorm zeiljacht die ons wilde meenemen.
Morgen (zaterdag 7 april) vertrekken we om 3 uur s´morgens richting de kust van Panama. Vanuit daar zullen we drie dagen de verschillende San Blas eilanden afzeilen. Dit zijn de meest geisolleerde eilanden van de Carabieen. Daarna zullen we in ongeveer 3 dagen tijd doorzeilen richting Cartagena waar ik mijn reis zal beginnen door Colombia.
Omdat ik de komende week niet in het bereik van Internet zal zijn, kan ik jullie via deze site niet op de hoogte houden. Wel kunnen jullie onze avonturen op zee volgen via de weblog van de kapitein (ook zijn hier foto´s van de boot en de eilanden te zien):
www.stahlratte.org

1 comment:

Anonymous said...

Hi Edwin, wij - Leen en Mar Bakkenes - zijn vorige week nog op bezoek geweest bij je moeder. Ze heeft ons een fotoboek laten zien van je eerdere reis door Rusland en ZO Azie. En nu weer in Zd.Amerika. Ik heb ook ontzettend veel gereisd voor mijn werk en ben ook in Zd.Amerika geweest, echter alleen in Ecuador. Verschrikkelijk mooi land, dus als je de kans krijgt moet je daar zeker heen gaan. Ik heb daar de hoofdstad Quito bezocht. Daar vlakbij de vulkaan Cotapaxi ...heel indrukwekkend. Nou nog een goeie reis verder.