Tuesday, November 17, 2009

The Gambia

Omdat ik meer van Gambia wilde zien en nog even rustig aan wilde doen besloot ik toch nog wat langer te blijven. Remy had inmiddels contact weten te leggen met twee muzikanten die ons al snel een slaapplaats bij hun thuis aanboden. De jongens woonden op een compound (ongeveer 8 kleine huisjes met een grote muur erom heen) met 4 andere gezinnen. De compound lag nog geen 100 meter van het strand dus dit aanbod konden we natuurlijk niet afslaan.
The musicians
Our Compound

Overdag sliepen we lekker uit, zwommen wat in de zee, aten wat met de mensen op de compound en speeld wat muziek in de tuin en s'avond moest Remy samen met de jongens meestal optreden in een bar, een hotel of op een feest. Elke dag kwamen er nieuwe muziekanten naar de compound om te spelen met Remy en na een paar dagen kenden we ongeveer het halve dorp. Na de optredens werden we meestal nog uitgenodigd voor feestjes of bij mensen thuis. Het waren bijzondere dagen en ondanks dat we pas een weekje in de compound wonden, voelde het alsof we er al een jaar zaten.
Eveline, Remy, Sjoef and Sizzla in our house
Remy and Sjoef making music in the garden

Het plan om op een motortje verder te reizen liet dus nog even op zich wachten, maar na bijna twee weken feesten besloot ik dat het wel weer mooi was geweest en tijd was om verder te reizen. Ondanks dat je hier overal brommertjes en motors ziet rijden is het onmogelijk om een goede motor voor een redelijke prijs te vinden. De wegen zijn hier bijzonder slecht en met deze ramilige motoren zou ik het waarschijnlijk niet langer dan 2 dagen volhouden. Ik besloot daarom, maar geen motor te kopen, en met het openbaar vervoer verder te reizen richting het oosten van Gambia.

Monkeys on their way to the beach

Diner on the beatch

1 comment:

Anonymous said...

Goed om te lezen dat je aan het feesten bent. Lekker man. Ook wel goed dat je het OV pakt. Beter de motor pakken waar ze wel goed wegen hebben. Ik heb me net opgegeven voor een wedstrijd die TWS houd voor filmers. Denk dat ik een goede kans maak :-) www.skateboarding.com uitslag zal pas in 2010 zijn. Groeten Roel